24 Haziran 2026 Çarşamba

"Ömer Eşki'den Öğrencilere Çilek Fidesi Sürprizi"

Bornova Belediye Başkanı Ömer Eşki, çocuklara erken yaşta doğa sevgisi ve üretim bilinci kazandırmak amacıyla sürdürdüğü çevre projeleri kapsamında, 9 Eylül İlköğretim Okulu öğrencilerine çilek fidesi dağıttı

Bornova Belediye Başkanı Ömer Eşki, çocuklarda doğa sevgisi ve üretim bilinci oluşturmak amacıyla yürütülen çevre projeleri çerçevesinde 9 Eylül İlköğretim Okulu öğrencilerine çilek fidesi dağıttı. Bu aktiviteler, çocukların doğaya olan bağlılıklarını artırmak, onlara tarımsal farkındalık kazandırmak ve çevre bilincini geliştirmek için önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.

Özel saksılarda miniklere doğa sürprizi

Bornova Belediyesi Tarımsal Hizmetler Müdürlüğü tarafından gerçekleştirilen etkinlikte, minik öğrenciler için özel hazırlanan saksılar ve taşıma kolaylığı sağlayan şık çantalar kullanıldı. Çilek fidelerini teslim alan çocukların gözlerindeki mutluluk ve heyecan, etkinliğin ne kadar başarılı geçtiğini gösteriyordu. Duygulu anların yaşandığı dağıtım töreninde, okul bahçesi çocukların neşeli sesiyle çınlarken, öğretmenler ve veliler de Bornova Belediyesi’nin bu çevreci yaklaşımına destek verdiler.

"Geleceğe umut ve çevre bilinci ekiyoruz"

Fide dağıtımı sırasında çocukların yanına gelen Başkan Eşki, onlarla birebir ilgilenip sohbet etti. Tarımsal farkındalığın eğitim çağında başlaması gerektiğine dikkat çeken Eşki, "Çocuklarımızın dijital dünyadan biraz olsun uzaklaşarak toprakla bağ kurması, doğayı tanıyarak büyümesi bizim en büyük hedeflerimizden biridir. Bugün burada 9 Eylül İlköğretim Okulu'ndaki evlatlarımıza kendi elleriyle büyütüp meyvesini toplayabilecekleri çilek fideleri armağan ettik. Saksılarına can suyu verirken üretmenin ne kadar emek isteyen ve kıymetli bir süreç olduğunu yaşayarak öğrenecekler." şeklinde konuştu. Ayrıca, bu projenin sadece bir bitki dağıtımından ibaret olmadığını, aynı zamanda çocukların kalplerine doğa sevgisi ve geleceğine yeşil bir umut ektiğini vurguladı.

Çocuklardan Başkan Eşki’ye teşekkür

Çocuklar, çilek fidelerini nasıl sulayacakları ve bakacakları konusunda sorular sorarak Başkan Eşki’ye dikkatli bir biçimde yaklaştılar. Eşki, miniklere bakım tüyoları vererek onların ilgisini daha da artırdı. Etkinliğin sonunda öğrenciler, öğretmenleri ve Başkan Eşki ile birlikte çilek saksılarını havaya kaldırarak bolca hatıra fotoğrafı çektirdi. Bu mutlu anların ölümsüzleşmesi, çocukların doğa ile kuracakları bağın başlangıcı olarak görüldü.

ÖNCEKİ HABER

"Chris Sembroski, Uzay Kampı Türkiye'ye Geliyor!"

SONRAKİ HABER

"Gupi ve Gülmeyen Kral: Animasyon Film Vizyona Girdi!"