27 Haziran 2026 Cumartesi

Asansördeki Sorumsuzluk Kameralara Yansıdı

Kocaeli’de vatandaşların kullanımına sunulan asansörler zaman zaman sorumsuz davranışların hedefi oluyor

Kocaeli'de vatandaşların kullanımına sunulan asansörler, zaman zaman sorumsuz davranışların hedefi olmaya devam ediyor. Son olarak Gebze Hünkar Üst Geçidi'nde yaşanan olay, bu durumu bir kez daha gözler önüne serdi. Akşam saatlerinde meydana gelen olayda, 4 kişilik bir grup, üst geçitteki asansörün girişini kapatarak uygunsuz davranışlarda bulundu. Bu anlar, güvenlik kameralarına yansıdı.

Asansörlerin İşlevi ve Önemi

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, kentin dört bir yanında hizmete sunduğu asansörler ve yürüyen merdivenlerle, vatandaşların güvenli ve konforlu ulaşımını sağlamayı amaçlıyor. Ancak bu hizmetlerin zaman zaman sorumsuzca kullanılması, birçok sorunu da beraberinde getiriyor. Gebze Hünkar Üst Geçidi'nde yaşanan son olay, bu sorumsuz davranışların bir örneği olarak kaydedildi.

Güvenlik Kameralarındaki Görüntüler

Güvenlik kameralarına yansıyan görüntülerde, 4 kişilik grubun asansörün girişini kapatarak kamuya ait alanı işgal ettikleri görüldü. Bu şahısların, asansör önünde çerez yerken, atıkları da yere fırlatmaları dikkat çekti. Ayrıca, asansör önünü adeta işgal eden bu grup, diğer vatandaşların geçişini zorlaştırarak kamusal alandaki düzeni bozdu. Bu durum, çevredeki diğer kullanıcılar tarafından da tepkiyle karşılandı.

Kamu Malına Sahip Çıkmak

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, yaşlılar, engelli bireyler, hamileler ve çocuklu ailelerin ulaşımını kolaylaştırmak amacıyla bu asansörleri hizmete sunmuştur. Ancak, asansörlerin amacına uygun kullanılmaması, ihtiyaç sahibi vatandaşların günlük yaşamlarını olumsuz yönde etkiliyor. Belediye, ortak kullanım alanlarının korunması ve kamu malına sahip çıkılması konusunda vatandaşlara duyarlılık çağrısında bulundu. Bu tür sorumsuz davranışların, asansörlerin işlevselliğini azaltarak, onları gereksinim duyan kişilerin kullanımını zorlaştırdığı açıkça görülmektedir.

Sonuç Olarak

Kocaeli'deki asansörler gibi kamuya açık olan alanların korunması ve bu tür uygunsuz davranışların önüne geçilmesi, toplumun her bireyin sorumluluğundadır. Belediyenin yaptığı bu çağrılar, sadece tek taraflı değil, tüm toplumun bilinçlenmesi için önem arz etmektedir. Kamuya ait alanların korunması, herkesin temel hakkı ve görevi olmalıdır.

ÖNCEKİ HABER

Asansördeki Sorumsuzluk Kameralara Yansıdı

SONRAKİ HABER

Buca'da Kadınlara Mutfak Eğitimi Fırsatı!